Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Świdniku

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Świdniku (Jarzębinowa 6, 21-040 Świdnik, tel: Kancelaria 81-751-33-71, kom. 538 312 410, email: info@sp5.swidnik.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Świdniku.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2021-09-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-16.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest sekretarz szkoły, e-mail: info@sp5.swidnik.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 817513371. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-09-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Opis dostępności architektonicznej:

  1. Wejście do budynku nie posiada barier architektonicznych.
  2. Schody przeznaczone do wejścia na poziom "0" budynku są wyposażone w platformę schodową.
  3. W platformę schodową wyposażone jest także wejście na basen.
  4. Korytarze na wszystkich poziomach nie posiadają barier architektonicznych i umorzliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń na poziomie, 
  5. Poruszanie się pomiędzy wszystkimi poziomami budynku umożliwia winda.
  6. Korzystanie z windy i platform schodowych, może wymagać kontaktu z kancelarią szkoły (tel. 81 751 33 71) w celu odblokowania dostępu do urządzeń.
  7. Na terenie parkingu szkolnego jest możliwość korzystania z miejsca parkingowego wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Miejsce takie znajduję się naprzeciwko windy dla osób niepełnosprawnych.
  8. Prawo wstępu z psem asystującym jest ograniczne tylko do przestrzeni na terenie szkolnym, w których nie odbywają się zajęcia z uczniami i wychowankami. Do innych przestrzeni dostęp jest możliwy za zgodą dyrektora szkoły.
  9. W szkole jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z kancelarią szkoły pod adresem: info@sp5.swidnik.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 81 751 33 71. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat dostępu do dokumentów w prostym języku 

Jeżeli potrzebujesz informacji w prostym języku to możesz:

  • zadzwonić do szkoły pod numer 81 751 33 71,
  • przyjść do szkoły i poprosić o pomoc pracowników w biurze.

10. Informacje dodatkowe